جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۹
کد خبر: ۱۳۲۴۶۷
|
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹

نمایشنامه‌خوانی در «کتابخانه نیمه شب» رادیو تهران

فرهنگسرای ارسباران و رادیو تهران، ضبط برنامه رادیویی «کتابخانه نیمه شب» را با خوانش و نقد و بررسی نمایشنامه «کالیگولا» برگزار می‌کنند.

نمایشنامه‌خوانی در «کتابخانه نیمه شب» رادیو تهرانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ جلسه خوانش و نقد و بررسی نمایشنامه «کالیگولا» نوشته آلبر کامو و ترجمه پری صابری با مشارکت رادیو تهران، دوشنبه ۲۲ خردادماه در سالن هنر و تجربه ارسباران برگزار می‌شود.

کالیگولا، امپراتور رومی و بدنامی است که در این نمایشنامه‌ چهار پرده‌ای، به تجسمی از پوچی و معنازدگی تبدیل می‌شود. ذهن کالیگولا پس از مرگ خواهرش، به شکل وسواس گونه‌ای درگیر مفهوم «غیرممکن‌ها» می‌شود. او با گذشت زمان به حقیقتی مهم اعتقاد پیدا می‌کند: «انسان‌ها می‌میرند و از زندگی‌شان راضی نیستند.» این حقیقت، که کالیگولا آن را نتیجه‌ای برخاسته از منطقی ساده و درست می‌داند، مسئله‌ای است که همه‌ ملت باید از آن آگاه شوند و .....

علاقهمندان جهت شرکت حضوری در این جلسه همراه باضبط برنامه «کتابخانه‌ نیمه شب»، نمایشنامه «کالیگولا» را خوانده و روز دوشنبه ۲۲ خردادماه ساعت ۱۵ به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از پل سيدخندان، خيابان جلفا، فرهنگسرای ارسباران مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۸۷۲۸۱۸ واحد فرهنگی تماس بگیرند.

همچنین ضبط رادیویی این جلسه، پنج‌شنبه ساعت ۲۲:۳۰ در قالب برنامه«کتابخانه نیمه شب» از رادیو تهران موج fm ردیف ۹۴ جهت بهره‌مندی دوستداران کتاب و کتابخوانی پخش می‌شود.

نظر شما